Antila 28.2
A gyár egyik legsikeresebb típusának, az eddig közel 500 példányban készült Antila 26CC-nek a méltó utódja a 2022 nyarán bemutatkozó új Antila 28.2.
Koncepciójában a 2010-es éveket meghatározó 26-os, valamint 27-es modellek irányát követi, de külsőjében, illetve belső felépítésében is már a zászlóshajó Antila 34-es génjeit fedezhetjük fel benne.
A hagyományoknak megfelelően a hajó terveit a letisztult, minimalista skandináv design-t képviselő Michal Orych tervezőiroda készítette.
Az előrehúzott orrtőke és a széles, több törésből összerakott hajófar jelentősen növeli a test formastabilitását, a sebességpotenciált szolgáló vízvonalhosszat, illetve mind az orrkabinban, mind az achter kabinban érezhetően nagyobb lett a tér és így a fekvőhelyek mérete is.
Kívülről kevésbé látványos, de műszakilag nagyon fontos előrelépés a szendvicsszerkezetű dupla fenék használata, mellyel az Antila 28.2 a 8,5 m-es méretkategóriában is egy új hajótest merevségi mércét állít fel.
A kabinkiosztást illetően 3 kabinos, vagy nyitott orr- és egybenyitott achter kabinos kialakítás közül lehet választani, illetve egy átlagos felnőttnek teljes állómagasságot kínál.
Az Antila 28.2 minden oldalról nagyon elegáns, de különösen igaz ez a hajótörzs oldal- és vízvonal kialakítására.
Ezt hajót is, mint bármely Antila modellt, a legmagasabb fokú biztonság és a kényelem jellemzi, mely igaz a kokpit és a belső tér kialakítására is.
Az ergonómialag kitűnően felépített munkatér garantálja a vitorlázók legnagyobb kényelmét úgy a vitorlázás teljes időtartama, mint a kikötőben való tartózkodás alatt is.
A kokpit két szélére kitolt ülőfelületek, lényegesen nagyobb hajókra jellemző méretű, egyedülálló mozgásteret biztosítanak a fedélzeten.
Az optimalizált állókötélzet, a kategóriára általában jellemző vitorlafelülethez képest megnövelt méretű vitorlák, valamint a modern, széles hajótest forma, együtt kifejezetten jó hajózási paramétereket biztosítanak.
A méretkategóriájában igen ritkán alkalmazott, egyébként szintén a Balatonra optimalizált méretű önváltó fokvitorlának köszönhetően - az Antila többi modelljéhez hasonlóan - a 28.2 is egykezes üzemeltetésre készült.
Az ötletesen kialakított – egyébként a nagyobb 30-as és 34-es modellekre nagyon hasonlító - belső tér lehetővé teszi, hogy már a 28 lábas méretkategóriában 189 cm-es állómagasságot, teljes értékű konyhasarkot, külön mosdó-WC helyiséget (opcionálisan zuhanyszettel), valamint zárt fuxkabint (opcionálisan a hajószalonnal összenyitható), illetve 1-1 db zárt, teljes méretű achterkabint találjunk a hajón.
A jacht már első pillantásra karakteres, a neve a kényelem és elegancia szinonimája.
A stílus és elegancia a legjobb kifejezések a belső tér leírására, ahol kényelmes ülőfelületek, kitűnően profilozott matracok, igényesen kivitelezett varrt felületek és kifogástalan famegmunkálás uralják a lakóteret.
Mint minden Magyarországra szállított Antila hajónk, a 28.2 is Balaton specifikációval érkezik hozzánk, ami a hazai szélviszonyokra optimalizált rigget (9/10-es árbóc) és vitorlázatot és egy könnyűszeles vitorla előkészítést (genakker és code-0/reacher) jelent.
A 9 méter alatti méretkategória egyik kiemelkedő modelljét építettük meg Önnek. A hajó a legtöbb versenytársnál tágasabb kokpit-al és beltéri állómagasságával készül, így a 8 fős személyzet akár a fedélzeten, akár az alatt, kényelmesen elhelyezhető.
Büszkék vagyunk arra, hogy létrehoztunk egy olyan tökéletes crossover-t, amely kitűnően ötvözi a sportos daysailerek és a kényelmes jachtok tulajdonságait és így megfelel a vitorlázók legmagasabb elvárásainak is.
A gyönyörű, mozgékony és biztonságos jacht ideális választás mind magán használatra, mind belépő hajónak a charter flották világába.
A kategóriájának egyértelműen prémium szegmensébe tartozó hajó alapára nettó 57.330 € (Suzuki 10 LE-s alapmotorral 60.955 €, illetve opcionálisan hajófenékre szerelt osztrák 5 KW-os Kräutler elektromos POD motorral is rendelhető).
Műszaki adatok:
Teljes hossz: 8,85 m
Vízvonal hossz: 8,28 m
Teljes szélesség: 3,07 m
Merülés ballasztsvertes kialakítással: 0,43m/1,75 m
Merülés kieles kialakítással: 1.35m
Állómagasság a kabinban: 1,89 m
Vitorlafelület (önváltó fok + fővitorla): 35,0 m2
Genakker / Code-zero: 73 m2 / 38 m2
Vízkiszorítás (ballasztsvert / kiel): 3.700 kg/3.700 kg
Beépített ballaszt (svertes változat): 1000 kg
Svert tömege: 120 kg
Kiel tömege: 1100 kg
Árbóc hossza: 10,95 m
Árbóc magassága a vízvonal felett: 12,60 m
Szállítható személyek száma: 8
Fekvőhelyek száma: 6+2
Maximális terhelhetőség: 950 kg
CE kategória: C / B
Külmotor teljesítménye min/max: 5 LE/20 LE
Opcionálisan elektromos hajtással is rendelhető.
Hajó tervezője: Michal Orych, 2022